Przyczepy centralnoosiowe czy na obrotnicy?

Przyczepy, choć kojarzone przede wszystkim z branżą transportową, są wykorzystywane w wielu innych dziedzinach, m.in. w budownictwie. Chcąc wzbogacić flotę pojazdów firmowych o nowoczesne sprzęty, warto dowiedzieć się, jakie mamy możliwości. Przygotowaliśmy krótki poradnik, w którym udzielamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Podpowiadamy, w jakich sytuacjach lepiej sprawdzą się przyczepy centralnoosiowe, a kiedy warto zainwestować w obrotnicę do przyczepy.

Co to jest przyczepa centralnoosiowa?

Przyczepa centralnoosiowa nie zawiera silnika, a to oznacza, że nie może przemieszczać się samodzielnie. Jest przeznaczona do łączenia z innymi pojazdami. Zabieg ten jest bardzo prosty, ponieważ polega wyłącznie na dopasowaniu dyszla do właściwego otworu.

Wyróżnia je niska masa i łatwość prowadzenia. Doskonale sprawdzają się w transporcie lekkich, a jednocześnie objętościowych ładunków. Przyczepy centralnoosiowe znajdują zastosowanie w miejscach, w których pojawia się konieczność częstej ich eksploatacji, czyli: na placach budowy, w kamieniołomach, czy wykopaliskach.

Warto wiedzieć, że przyczepy centralnoosiowe dzieli się na jednoosiowe i dwuosiowe. Pierwsza kategoria jest lżejsza i najlepiej sprawdza się podczas transportu ładunków o niskiej wadze (styropian, kartony, okna, meble). Przyczepa dwuosiowa to odpowiednie rozwiązanie do cięższych towarów i sama wyróżnia się wagą wyższą niż model 1-osiowy. Zaletą przyczepy dwuosiowej jest zdecydowanie wyższa stabilność, co oznacza bezpieczeństwo podczas jazdy i większą możliwość manewrowania bez ryzyka przewrócenia się pojazdu.

Niezawodna przyczepa z obrotnicą

Przyczepa z obrotnicą jest wykorzystywana wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z dużym tonażem i potrzebujemy sporych możliwości manewrowych. Ten rodzaj produktu transportowego wyróżnia się dużą stabilnością. Nie zgina się, dzięki czemu ogranicza trudności na drodze, co ma znaczenie szczególnie w przypadku mniej doświadczonych kierowców.

Obrotnica przyczepy to element konstrukcji pojazdu, który wpływa korzystnie na możliwości manewrowania. Składa się z obrotowej części, która pozwala na sprawną zmianę kierunku poruszania się pojazdu podczas pokonywania kolejnych etapów trasy. Mechanizm ten pozwala na łatwiejsze i zdecydowanie bezpieczniejsze skręcanie pojazdu. Niekwestionowaną korzyścią z wdrożenia takiego rozwiązania jest zdecydowanie wyższy komfort jazdy. Kolejną zaletą jest możliwość pokonywania trasy bez zbędnych opóźnień (przyczepa bez obrotnicy mogłaby nie zmieścić się w wąskich lub krętych uliczkach, przez co konieczna mogłaby okazać się zmiana trasy, a w praktyce stratę czasu i dodatkowe koszty). Przyczepa na obrotnicy to także znaczne korzyści ze względów bezpieczeństwa. Umożliwia obrócenie pojazdu w dowolnym momencie, również podczas cofania, bez konieczności zatrzymywania pojazdu. Co więcej, dokładnie zaprojektowana konstrukcja wpływa na jej wyższą stabilność pozwala zabezpieczyć przewożony ładunek.

Warto wspomnieć o innowacyjnym rozwiązaniu, jakim są przyczepy BDF na obrotnicy. BDF to system wymiennych nadwozi, dzięki któremu możliwe jest swobodne dołączanie i odpinanie przyczepy od kabiny kierowcy. To nowoczesne narzędzie przyczynia się do zdecydowanej oszczędności i optymalizacji wielu procesów w firmie. Dzięki temu buduje się wizerunek innowacyjnego partnera w biznesie, a także przyczynia się do korzyści ekonomicznych.

Jaką przyczepę wybrać?

Każdy, kto rozważa zakup przyczepy, powinien dokładnie określić, do jakiego celu i rodzaju ładunków będzie ona wykorzystywana. Dzięki temu uda się dopasować rozwiązanie dostosowane do indywidualnych potrzeb. Ponadto należy upewnić się, że konkretny re wykorzystuje trwałe i solidne podzespoły. Są one gwarancją długiej żywotności i bezawaryjnej pracy na długo. Producent przyczep Redos dba o jakość, dlatego współpracuje z zaufanymi dostawcami, co pozwala na tworzenie wytrzymałych przyczep i niezawodnego sprzętu dodatkowego. Dzięki temu klienci mogą realizować zlecenia wygodnie, bez opóźnień, a dzięki temu budować swoją konkurencyjność na rynku.

Chcąc podnieść bezpieczeństwo podczas transportu oraz ochronę przewożonych ładunków, warto zdecydować się na zabudowę. Jedną z popularnych opcji jest zabudowa kurtynowa. Zastosowanie plandeki pozwala na zabezpieczenie ładunku oraz nie ogranicza dostępu do wnętrza przyczepy. Istnieje także możliwość wykorzystania skrzyni, a do towarów o wyższej wrażliwości, które muszą być dokładnie zabezpieczone i przewożone w konkretnej temperaturze (leki, żywność), stosuje się chłodnie. Niezależnie od tego, czy masz sprecyzowane oczekiwania, czy dopiero rozważasz konkretny zakup – zgłoś się do Redos, a my wskażemy Ci najlepsze rozwiązania. Pamiętaj, że rozwinięta i nowoczesna flota pojazdów przyniesie największe korzyści, jeśli wśród Twojej załogi są kierowcy z doświadczeniem i umiejętnościami ich prowadzenia – w pełni wykorzystają możliwości zaawansowanego technologicznie narzędzia.