W sieci funkcjonuje wiele firm z branży e-commerce, oferujących lampy do domów, firm czy na zewnątrz. Konkurencja jest na tyle duża, że „wgryzienie się” w ów rynek może wymagać sporo wysiłku. Dlatego wiele tych przedsiębiorstw podejmuje się współpracy z agencjami interaktywnymi. SEO-wcy jednak SEO-wcom nierówni, co udowadniają specjaliści z SEMTREE. Ta niewielka agencja z Poznania niejednokrotnie pokazała, na co ją stać. Jeden z ich klientów właśnie prowadził funkcjonujący od pewnego czasu, ale słabo widoczny w sieci, sklep online z oświetleniem. Dowiedz się, jak specjaliści SEMTREE to zmienili i pomogli w zdecydowanym poprawieniu jego sprzedaży!
Źródło problemów – co wykazał audyt?
Podstawą każdego profesjonalnego podejścia do pozycjonowania serwisów online jest zdefiniowanie kłopotów, trapiących daną domenę. Konieczne było więc wykonanie specjalistycznego audytu, na podstawie którego wykazano szereg mankamentów. Wśród nich były m.in.:
- błędy w kodzie, powodujące np. wolne ładowanie się strony,
- słaba optymalizacja strony pod urządzenia mobilne,
- powielone opisy produktów – pod np. modelami oprawek dostępnymi w różnych kolorach często były takie same opisy, jedynie ze zmienioną barwą,
- odnośniki ze słabych źródeł, które ciągnęły stronę w dół,
- chaotyczna struktura kategorii.
To tylko wybrane problemy, jakie trapiły serwis klienta, a było ich znacznie więcej. Metodyczne działanie ze strony ekspertów SEMTREE pozwoliło wyeliminować te błędy, co już znacznie poprawiło jego widoczność. To był jednak dopiero początek drogi.
Wyzwania, z jakimi mierzy się branża oświetleniowa w sieci
Choć działalność klienta istniała już w sieci od pewnego czasu, to niska pozycja w SERP-ach sprawiała, że spece od SEO musieli potraktować sprawę niemal tak, jakby firma była świeża na rynku. Tymczasem liczba sklepów z oświetleniem w sieci jest ogromna. Niektóre z nich celują w określone nisze, inne, jak biznes klienta SEMTREE, działał bardziej ogólnie, starając się zaspokoić potrzeby niemal każdego klienta.
W sytuacji dużej konkurencji wypozycjonowanie strony, która dotychczas miała ograniczoną widoczność, to spore wyzwanie, ale nie niemożliwe do pokonania. Przynajmniej nie dla speców z tej butikowej agencji interaktywnej z Poznania.
Jaki plan przyjęło SEMTREE w pozycjonowaniu sklepu z oświetleniem?
Po naprawieniu mankamentów na stronie konieczne było stworzenie przemyślanej strategii, obejmującej dobór odpowiednich fraz, z jakich pomocą klienci wyszukiwali produkty. W tym przypadku trudno było pozycjonować się z użyciem powszechnie wykorzystywanych krótkich wyrażeń – przynajmniej na samym początku. Jak się dowiedzieliśmy, specjaliści najpierw podjęli działania w zakresie wyszukiwania fraz mid- i long-tail, które – choć rzadziej wpisywane przez Internautów, były relatywnie mało konkurencyjne.
Efekt? Strona zaczęła iść w górę w SERP-ach, a klient cieszył się coraz większym ruchem i jego konwersją. Dane jasno wskazywały, że działanie to przynosi oczekiwane rezultaty. Jednak to była tylko część przygotowanego planu.
Wraz z frazami bowiem konieczne było opublikowanie wartościowych treści w kategoriach i pod produktami. Eliminacja kopii i zapewnienie unikalnego contentu skutecznie pomagało windować serwis w wynikach wyszukiwania, a „topka” była coraz bliżej.
Dla speców SEMTREE jednak „sky is the limit”. Kolejny element wdrażanej strategii więc to pozyskiwanie wartościowych linków. Linkowanie wewnętrzne, jakie uzyskano dzięki blogowi, na którym klienci mogli znaleźć przydatne informacje, to jedna strona medalu. Kolejna natomiast to odnośniki znajdujące się poza stroną. Współpraca copywriterów i pozycjonerów na tym polu zaowocowała znaczącym autorytetem, jaki witryna uzyskała.
Nie tylko pozycjonowanie – płatne kampanie w Google
Klienci, decydując się na zakup produktów w sklepie internetowym, często przeglądają oferty znajdujące się w części z linkami sponsorowanymi, znajdującej się na szczycie SERP-ów w Google. Właściciel sklepu wcześniej też korzystał z tej opcji, ale budżet był przepalany przez błędy w ustawieniach kampanii.
Z pomocą speców od marketingu internetowego udało się ten trend odwrócić. Optymalizacja budżetu, dobranie właściwych wyrażeń oraz szereg innych czynności, jakich podjęli się eksperci od płatnych kampanii w sieci reklamowego Google, sprawiły, że propozycje klienta częściej pojawiały się w wyszukiwaniach. Sama strona zaś, dzięki optymalizacji, zachęcała odbiorców do pozostania na niej i konwersji.
Rezultaty działania speców SEMTREE
Do momentu, od którego klient skierował swoje kroki do tej butikowej agencji, strona miała kilka-kilkanaście wyświetleń dziennie, z czego wiele z nich kończyło się szybkim opuszczeniem jej. Natomiast od chwili podjęcia współpracy z SEMTREE sklep zanotował wzrost ruchu o 306% i konwersji o 173%. Produkty z oferty firmy z kolei były wyświetlane prawie 4-krotnie częściej w dziale sponsorowanym wyszukiwarki.
Skąd tak dobre wyniki? Wszystko to wynika z podejścia, jakim kierują się eksperci tej butikowej agencji. Metoda data-driven, jak sami tłumaczą, należy do najbardziej miarodajnych, gdyż opiera się na twardych danych. Śledzenie na bieżąco efektów poszczególnych kroków pozwalało efektywnie korygować następne i kłaść większy nacisk na to, co zdawało egzamin. Dzięki temu sklep internetowy stał się dużo bardziej widoczny i w końcu zaczął na siebie solidnie zarabiać.
SEMTREE – zmieniają oblicze rynku SEO
Partnerskie i indywidualne podejście do klienta to istotna cecha działania tej niewielkiej agencji. Choć – w porównaniu z innymi, dużymi firmami, specjalizującymi się w SEO, jest stosunkowo świeżym narybkiem i małym graczem, to ma coraz większy wpływ na to, jak wygląda branża SEO. Na pewno SEMTREE zasługuje na to, aby obserwować jej rozwój, gdyż dowody jej skuteczności, w tym opisany wyżej case sklepu internetowego z oświetleniem, wskazują, że niesie ze sobą powiew świeżości na rynku.