Infrastruktura rowerowa w Poznaniu rozciąga się na przestrzeni ponad 400 kilometrów. W ciągu ostatnich lat, coraz więcej tras zostało udostępnionych dla miłośników jazdy na dwóch kołach, co wpływa na rosnącą popularność tego rodzaju transportu w stolicy Wielkopolski. Przykładowo, entuzjaści rowerów mają do dyspozycji trasy przebiegające wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, ronda Rataje, ulicy Naramowickiej i Praw Kobiet, jak również w centralnej części miasta oraz oczywiście na Wartostradzie. Miejscowe władze planują kontynuację inwestycji rowerowych, co potwierdzają dane z 36 liczników rowerowych, rozmieszczonych w różnych zakątkach miasta – pokazują one, że od początku roku rowerzyści przejechali obok nich ponad 6,5 miliona razy.
Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, komentuje: „Trasa Solna to tylko jeden z wielu przykładów inwestycji rowerowych w Poznaniu w ostatnich latach. Obecnie mamy w planach wiele kolejnych projektów takich jak budowa mostów Berdychowskich czy wiaduktów przy ulicach Lutyckiej i Golęcińskiej. W planach jest także kontynuacja budowy dróg rowerowych wzdłuż Poznańskiego Szybkiego Tramwaju w kierunku centrum, a także wydłużenie trasy kórnickiej na Franowo”.
Wiśniewski zauważa także, że wzrost popularności ruchu rowerowego jest skorelowany z udostępnianiem nowych tras. W miejscach, gdzie powstawały nowe odcinki przeznaczone dla rowerzystów, notowano znaczny wzrost ruchu. To było widoczne na ul. Grunwaldzkiej, trasie wzdłuż tramwaju prowadzącego do Naramowic oraz trakcie wzdłuż tramwaju prowadzącego od Warty do osiedla Lecha. Dlatego też, obserwując rosnącą liczbę mieszkańców korzystających z rowerów jako codziennego środka transportu, planuje się w ciągu kolejnych 5 lat obecnej kadencji znacznie zwiększyć zaangażowanie w budowę nowych dróg rowerowych.