Podczas ostatniego spotkania, które miało miejsce w piątek, w Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania, pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM) przedstawili propozycje dotyczące reorganizacji sieci tramwajowej miasta. Przewiduje się, że liczne zmiany zaczną obowiązywać na początku 2024 roku, po zakończeniu planowanych prac remontowych na ulicach 27 Grudnia, Gwarna oraz trasie Kórnickiej.
Jak tłumaczy Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, dzięki tej reorganizacji pojawi się możliwość skierowania tramwaju z ulicy Towarowej w prawo na ulicę św. Marcina i na odwrót. Oznacza to, że już niedługo poznaniacy będą mogli korzystać z nowej, znacznie bardziej rozbudowanej sieci tramwajowej, niż to miało miejsce kilka lat temu. W procesie projektowania nowego układu linii tramwajowych uwzględniono również doświadczenia wynikające z dotychczas wprowadzanych zmian podczas remontów, które cieszyły się dużym uznaniem mieszkańców. Przykładem może być linia numer 3, która łączy Naramowice i Winogrady z Grunwaldem – jej funkcjonowanie oceniane jest bardzo pozytywnie, dlatego nie planuje się zmiany jej trasy.
Zmiany będą jednak znaczące. „Piętnastka” zniknie na stałe z ulicy Grunwaldzkiej, ale nadal będzie kursować – jej nowa trasa będzie prowadzić z osiedla Sobieskiego przez centrum miasta i Rataje do pętli przy Unii Lubelskiej. To oznacza, że mieszkańcy Grunwaldu i północnej części Łazarza stracą bezpośrednie połączenie tramwajowe z Piątkowem. Na ulicy Grunwaldzkiej pozostanie jednak „trójka”. Ponadto, na trasie pojawią się ponownie tramwaje linii nr 13, które będą kursować w obu kierunkach przez Teatralkę.