Decyzja zapadła. Od grudnia Pendolino, znane inaczej jako jednostki serii ED250, będą obsługiwać regularne trasy do Poznania i Szczecina. Tym samym zmieni się obecny obszar pokrywany przez te szybkie pociągi. Zamiast dotychczas obsługiwanych tras z Gdyni (Kołobrzegu) do Krakowa/Katowic/Wrocławia/Rzeszowa/Bielska-Białej przez Warszawę, Pendolino będzie teraz jeździło na trasie Szczecin – Poznań – Warszawa. Zmienione zostanie również dotychczasowe przeznaczenie pociągu EIC Chrobry, który do tej pory łączył stolice Pomorza Zachodniego i kraju.
Zasługą Pendolino jest to, że podróżowanie na nowej trasie będzie zdecydowanie szybsze – 4 godziny i 17 minut. To zauważalne skrócenie czasu podróży w porównaniu do obecnych rozkładów jazdy. Jednakże, ze względu na zmianę kategorii pojazdów, pasażerowie muszą liczyć się z wyższymi cenami biletów.
Trasa Szczecin – Warszawa zostanie wzbogacona o kolejne ekspresowe połączenie. Oprócz Pendolino na tory wyjedzie także trzeci komercyjny pociąg EIC – Bolesław Prus. Pociągi z Warszawy do Szczecina przez Poznań będą kursować raz dziennie, zapewniając dogodny dojazd do stolicy o godzinie 10:16 (odjazd ze Szczecina o 5:41) oraz powrót do Poznania o 18:19 i Szczecina o 20:19.
Decyzję o nowych trasach Pendolino ogłosił wiceminister Infrastruktury, Arkadiusz Marchewka, podkreślając, że ministerstwo zależy na połączeniu Warszawy z miastami leżącymi na obrzeżach Polski. Zmiany te mają także umożliwić pasażerom łatwiejsze skomunikowanie z pociągami regionalnymi do i z Gorzowa Wielkopolskiego poprzez przystanek w Krzyżu.