Stabilizacja opłat za śmieci i nowe zasady dystrybucji harmonogramów odbioru w Poznaniu

Przez najbliższe trzy lata usługi związane z odpadami w Poznaniu będą funkcjonować bez większych zmian. Mieszkańcy nie muszą się martwić o podwyżki, ponieważ opłaty za odpady pozostaną na tym samym poziomie. Nowych deklaracji również nie trzeba składać.

Z dniem 1 lipca bieżącego roku odpowiedzialność za gromadzenie, transport oraz utylizację odpadów przejmują nowi operatorzy. W sektorze IV, Nowe Miasto – obejmującym dzielnice: Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski-Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie, Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki – te obowiązki spoczną na FBSERWIS S.A. Ta sama firma będzie zarządzać sektorem V, który obejmuje Rataje (Chartowo, Rataje, Żegrze).

Nowe umowy na odbiór odpadów komunalnych wiążą się ze zmianą zasad dostarczania harmonogramów. Zgodnie z nowymi regulacjami, harmonogramy nie będą dystrybuowane w formie papierowej, ale za pośrednictwem wiadomości elektronicznej – pod warunkiem, że mieszkaniec podał swój adres e-mail w deklaracji. Działanie to jest częścią ekologicznej strategii miasta Poznania, która zakłada oszczędność papieru. Mieszkańcy będą mieli możliwość sprawdzenia terminów odbioru odpadów na bieżąco dzięki nowemu narzędziu dostępnemu na stronie miasta – WYSZUKIWARKI HARMONOGRAMU – jak informują urzędnicy miejski.

W przypadku problemów związanych z odbiorem odpadów, należy zgłosić to telefonicznie pod numerem 61 646 33 44.