Już w poniedziałek 17 sierpnia rozpoczną się pierwsze prace w związku z przebudową ronda Rataje. Tramwaje przestaną dojeżdżać do skrzyżowania. Jednak już w nocy z 15 na 16 sierpnia będą miały miejsce pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Jak zorganizowana będzie komunikacja miejska podczas początkowego etapu trwania przebudowy?
Za dwa lata będzie mniej korków
Ruch na rondzie Rataje jest spory. Codziennie przejeżdża przez nie ponad 1100 tramwajów, 1000 autobusów i około 100 tysięcy aut. Rozwój osiedli mieszkaniowych postępuje, a wyżej wymienione liczby ciągle rosną. Obok mają powstać też nowe wieżowce, a ruch generuje również Galeria Posnania. Korki w tej części miasta to więc codzienność, do której mieszkańcy przywykli, ale która niejednego z nich od dawna denerwuje. Ta „codzienność” jednak ma już za dwa lata się zmienić. W planach jest bowiem wybudowanie nowego, cichego torowiska tramwajowo-autobusowego. Ma ono powstać na ulicach Krzywoustego, Jana Pawła II i Zemenhofa. Będzie zmieniona konstrukcja jezdni i powstaną nowe pasy ruchu. Co więcej, wydłużone zostaną przystanki autobusowe, które będą obsługiwać i tramwaje, i autobusy.
Jakie będą pierwsze zmiany w organizacji ruchu?
W nocy z 15 na 16 sierpnia wprowadzone zostaną pierwsze zmiany w organizacji ruchu. Początkowy etap prac będzie miał miejsce na ulicy Jana Pawła II od ulicy Kórnickiej do ronda Rataje. Od strony torowiska na ulicy Jana Pawła II będą wyłączone pasy ruchu, a prace skupią się na zamkniętym od ulicy Kórnickiej torowisku. Wszystkie tramwaje, które kursują ulicą Jana Pawła II, od poniedziałku zmienią trasy. Prace na tej ulicy mają trwać do pierwszego kwartału przyszłego roku, natomiast przebudowane rondo Rataje będzie gotowe w marcu 2022 roku.
Dalsze prace i zmiany
Następnie zmieni się również organizacja ruchu od mostu Królowej Jadwigi. Będą wytyczone buspasy w obu kierunkach, a autobusy będą korzystały z torowiska. W planach jest też wytyczenie dróg rowerowych po obu stronach. Specjalny pas dla autobusów będzie też na ulicy Piłsudskiego. Zaplanowano też przebudowę okolicznych skrzyżowań.