Jesteś tu:

Młodzież z klas: II TOR, TI oraz II A gimnazjum uczestniczyła w wycieczce w Karkonosze.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy Szklarską Porębę, położoną w dolinie rzeki Kamiennej z dominującą nad miastem Szrenicą (1362 m n.p.m.) Tam udaliśmy się na spacer do wodospadu Kamieńczyk. Poznaliśmy  historię tego miasta związaną z wydobywaniem minerałów oraz z produkcją szkła. Wieczorem młodzież bawiła się przy muzyce świętując "połowę" edukacji w naszej szkole.

Następnego dnia udaliśmy się w podróż do Pragi, największego miasta Czech i jego stolicy, położonego nad piękną Wełtawą. Od 1992 r. zabytkowe centrum miasta znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Spacerując po Pradze zwiedziliśmy: Hradczany z zamkiem oraz gotycką katedrą, Złotą Uliczkę, Ratusz Staromiejski ze słynnym zegarem astronomicznym, Most Karola, piękne ogrody i wiele innych atrakcji. To piękne  miasto urzeka wielu turystów z całego świata, nas również.

Trzeciego dnia udaliśmy się na  wycieczkę w góry. Z przewodnikiem panią Olgą Danko wczesnym rankiem wjechaliśmy wyciągiem na Kopę. Dalej pieszo w górę zdobywaliśmy Śnieżkę - najwyższy szczyt Karkonoszy(1602 m n.p.m.). Dzięki wspaniałej pogodzie, mogliśmy z góry podziwiać piękne okolice. Ze Śnieżki powędrowaliśmy szlakami górskimi do Strzechy Akademickiej, do Samotni oraz do Domku Myśliwskiego. Dalej wędrując zeszliśmy zielonym szlakiem pod wyciąg narciarski, gdzie czekał na nas autokar. Zmęczeni ale pełni wrażeń udaliśmy się na obiad w Jeleniej Górze i dalej do domu.

W dobrym nastroju wracaliśmy do Chodzieży, planując kolejne wycieczki.